3r trimetre
Anaàlisi per entregar el dijous día 16
Analitza dos anuncis audiovisuals, el 1r has de justificar que és bo i el 2n dolent.
(Posa el link de l'anunci a l'anàlisi)
Guió per analitzar un anunci televisiu, YouTube...
1.- Les paraules
-Què diuen els textos orals i escrits?
2.- Les imatges
-Quants plans hi ha?
-Què expliquen? Què representen?
3.- Els sons
-Hi ha música? De quin tipus?
-Hi ha efectes sonors? De quin tipus?
-Quin paper tenen la música o els efectes en l’anunci?
4.- El missatge
-Quin producte i marca s’anuncien?
-Com resumiries el missatge que es vol transmetre?
-A quin públic va dirigit l’anunci?
-Apareix en l’anunci el consumidor de la marca? Com es caracteritza?
-El món que reflecteix l’anunci s’assembla a la realitat?
-Quina representació del món es desprén de l’anunci?
-Quin tipus de persones apareixen a l’anunci, quin paper hi fan i com estan caracteritzadess?
-Quins valors funcionals, emocionals i simbòlics s’atribueixen al producte o servei de l’anunci?
Analitza dos anuncis gràfics, el 1r has de justificar que és bo i el 2n dolent.
(foto de l'anunci)Guió per analitzar un anunci gràfic, premsa /on line...
1.- Elements de la imatge que es destaquen
-Enquadrament.
-Tipus de plans.
-Situació dels elements.
-Colors que hi destaquen.
2.-Text
-Eslògan.
-Logotip.
3.-Interpretació
-Significat que es deriva dels elements que s’observen.
-Relació entre imatge i text.
-A quin públic s’adreça l’anunci?
-Quins valors ens transmet?
EXERCICIS per penjar al bloc el 3r trimestre
A) El llenguatge de la publicitat
1.- Definició de publicitat.
2.- Tipus de publicitat (referencial, emocional i simbòlica).
3.- Diferències entre publicitat i propaganda.
4.- Funcionament de la publicitat (Fòrmula AIDA: Atenció/Interès/Desig/Acció).
5.- Parts d’un anunci gràfic (Headline/Bodycopy/Visual/Payoff).
6.- Els contravalors de la publicitat (Elitisme/Egocentrisme/Permissivitat/Consumisme/
Consumisme desmesurat.
Tots els punts s’il·lustren amb exemples d’anuncis publicats a la premsa el més actuals possibles.
B) Preguntes sobre publicitat
- Què és el departament de comptes?
- Què heu estudiat per treballar en un agència?
- Com és el rodatge d'un espot?
- La publicitat és realment creativa?
- Es proven els espots abans de sortir a la tele?
- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral?
- Com es posa el preu d'un producte?
- Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis?
- Com és que hi ha anuncis que no s'entenen?
- Qui controla que els anuncis compleixin la normativa?
- Quina diferència hi ha entre publicitat i propaganda?
- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació?
- Han evolucionat molt els missatges publicitaris?
- Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys?
- Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons?
- Com afecta la publicitat en un informatiu?
- La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal?
- Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim?
C) Vocabulari
Briefing: document en el qual es recull tota la informació prèvia sobre l’empresa i el producte per tal de poder iniciar la campanya en la direcció encertada.
Segmentació: és l’acció de dividir el conjunt del mercat en diferents parts per a triar el públic objectiu de cada anunci. Aquesta divisió es pot fer amb diferents criteris: edat, sexe, interessos, etc.
Públic objectiu: és el grup de persones que comparteixen unes determinades característiques i que per això seran el públic a qui anirà dirigit un anunci. En anglès s’utilitza el terme target.
Director d’estratègia (Planner): és la persona (o departament) encarregada de dissenyar la planificació d’una campanya publicitària.Identificació: estratègia publicitària que consisteix a buscar que l’espectador d’un anunci s’identifiqui amb el seu protagonista, de manera que vulgui consumir el mateix producte. S’acostuma a distingir entre identificació real i identificació ideal.
Posicionament: estratègia que consisteix a determinar en quin espai es col·loca el propi producte respecte dels de la competència en la ment del consumidor.
Eslògan: frase breu que resumeix el missatge d’una campanya publicitària i normalment es col·loca al final dels anuncis televisius.
Publicitat emocional: estratègia que consisteix a anunciar un producte utilitzant emocions lligades al producte en lloc d’arguments racionals.
Publicitat viral: publicitat (de vegades camuflada) que es transmet per internet de manera similar a com es transmet un virus: una cèl·lula infectada en contagia unes quantes que al seu torn en contagien cadascuna unes quantes més i d’aquesta manera amb l’acció de cada actor no es sumen infectats sinó que es multipliquen.
Jocs publicitaris: jocs, generalment gratuïts i a Internet, encarregats per una marca per tal que el seu producte o logo sigui el centre del joc.
Publicitat enganyosa: publicitat que indueix els espectadors a errors sobre la seva naturalesa, preu, qualitat, etc.
Postproducció: és l’etapa final del rodatge d’un anunci en la qual es munten les imatges, es retoquen si cal, s’hi afegeixen efectes especials, la banda sonora, etc.
CAMPANYA PUBLICITARIA
1- Realitzar un spot publicitari d'un producte inventat.
Logo
Logo
Slogan
Marca
Imatge producte
Música
Imatge producte
Música
Efectes sonors
Spot amb la seva preproducció producció i postproducció.
2- Anunci Gràfic del mateix producte.
Per dissenyar un cartell hem de tenir en compte:
-la gama cromatica (color)
-el tractament de la imatge (fotografia, dibuix ,fotomuntatge...)
-la tipografia (slogan, frase publicitaria...)
-la composició
https://oh.comunicaunamica.cat/ca/fem-un-cartell-publicitari-que-cal-tenir-en-compte.aspx
podcast
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada